What's new in V-Ray 6 update 1
Nieuw in versie 6 update 1
V-Ray 6 for SketchUp update 1 is nu beschikbaar en biedt vele verbeteringen.
Improvements
-
Verbeterde compatibiliteit met Enscape
De nieuwe versie van V-Ray heeft een naadloze overdracht van Enscape's belichtingsinstellingen, wolken en omgeving. -
Cilindrische projectie decal
Plaats in een handomdraai stickers, labels of imperfecties aan op cilindrische voorwerpen zoals flessen, potten, bekers of blikjes. -
Additieve bump decal
Voeg moeiteloos oppervlakte- en decaloneffenheden samen en breng je productontwerpen naar een heel nieuw niveau van realisme. Maak levensechte stickers, labels, reliëflogo's, belettering of elk ander hobbelig oppervlak -
Decal displacement
Gebruik V-Ray Decal om displacement toe te voegen aan elk oppervlak voor nog realistischere effecten, zoals gebarsten muren, rotsen, reliëfletters en meer. -
Afstandstextuur
Varieer effecten zoals verplaatsing of procedurele vacht op basis van nabijheid voor een realistische correlatie tussen de elementen in een scène. Creëer een goed begaanbaar pad door een gazon of vorm donkere vlekken onder regenpijpen. -
Verbeterde lucht
Voeg met de nieuwe V-Ray Sky contrails een laag toe waar je vliegtuigluchtsporen kunt simuleren in je ontwerp, -
Verbeterde vuiltextuur
Plaats vuil met een hogere precisie door objecten toe te voegen of uit te sluiten. -
Verbeterd V-Ray materiaal
Met de nieuwe parameters voor "self-illumination" kun je eenvoudig lichtgevende en semi-lichtgevende materialen genereren. -
Nauwkeurigere reflecties
Geef metalen en ruwe reflecterende materialen nauwkeuriger weer dankzij een nieuwe techniek voor energiebehoud. -
Uitgebreide animaties
Met de nieuwe animatiemogelijkheden kun je uitsnede-animaties maken en renderen met behoud voor de zichtbaarheid van objecten. -
Toegang tot meer assets
Verbeter je projecten met een nog bredere selectie van kant-en-klare patronen. Je kunt nu eenvoudig Enmesh-presets bekijken en importeren vanuit Chaos Cosmos -
Mesh clipper support
Render ingewikkelde uitsnijdingen en secties van elk mesh-object met gemak met V-Ray GPU. -
Maskers voor Lens Effects
Kies specifieke lichten en materialen om lenseffecten toe te passen. -
V-Ray Light Material nabewerking
Verfijn V-Ray lichtmaterialen met LightMix en bewerk zelfverlichtende objecten in je scène, zelfs na het renderen. -
Panorama image preview
Verfijn je sferische renders in 360° direct in de V-Ray Frame Buffer.. -
Cloud Collaboration met visuele annotaties
Visuele annotaties om je ideeën gemakkelijk over te brengen - maak gebruik van woorden, lijnen, pijlen en nog veel meer figuren om te illustreren wat je bedoelt -
Cloud Collaboration met versiebeheer
Upload en deel verschillende versies van je bestanden om ze te laten beoordelen en om een soepeler besluitvormingsproces mogelijk te maken.
What's new in V-Ray 6
Nieuw in versie 6
-
Directe uitwisseling tussen V-Ray & Enscape
Zet met V-Ray 6 direct realtime scènes uit Enscape om en maak deze zo fotorealistisch mogelijk. Doordat Enscape materialen, objecten en licht ondersteunt, blijven alle ontwerpbeslissingen tijdens de verschillende ontwerpstadia behouden. Dit zorgt voor een soepele samenwerking tussen ontwerpers en visualisatie-experts. -
Procedurele wolken
Voeg aan elke scène een passende wolkenlucht toe, zonder uren te hoeven browsen door HDRI bibliotheken. Het nieuwe procedurele wolkensysteem is een flexibele en geheugen-efficiënte manier om elk type wolkenlucht te creëren en die te animeren voor indrukwekkende timelapse presentaties. -
V-Ray Enmesh
Maak complexe geometrische patronen op objectoppervlakken om panelen, hekken, stoffen en meer te maken op een geautomatiseerde en geheugen-efficiënte manier. -
Eindig koepellicht
Verfijn de schaal en voeg diepte toe aan de omgeving van projecten bij het gebruik van (op afbeeldingen gebaseerde) verlichting met de nieuwe V-Ray Dome Light modus. -
Afstandstextuur
Varieer effecten zoals verplaatsing of procedurele vacht op basis van nabijheid voor een realistische correlatie tussen de elementen in een scène. Creëer een goed begaanbaar pad door een gazon of vorm donkere vlekken onder regenpijpen. -
Betere doorschijnende materialen
Render doorschijnende materialen zoals mat glas sneller met de verbeterde “subsurface scattering mode” van het V-Ray Materiaal. -
Verbeterde vuiltextuur
Plaats vuil met een hogere precisie door objecten toe te voegen of uit te sluiten. -
Iriserende materialen.
Creëer eenvoudiger iriserende materialen, zoals zeepbellen en olievlekken met de nieuwe “Thin Film” optie. -
Nauwkeurigere reflecties
Geef metalen en ruwe reflecterende materialen nauwkeuriger weer dankzij een nieuwe techniek voor energiebehoud. -
Pauzeer renders
Pauzeer en hervat renders op elk gewenst moment. -
Asset tags
Groepeer assets met behulp van het nieuwe tag-systeem in de Asset Editor om de organisatie van scènes in complexe projecten te verbeteren. -
ACEScg-kleurbeheer
Profiteer van een breder kleurenpalet voor het uitvoeren van renders met de industriestandaard ACEScg-kleurencodering.